Onze algemene voorwaarden zijn eerlijk, puur en simpel. Lekker kort en duidelijk, zonder juridische blablabla. Hier gaan we dan.
1. Definities
We gebruiken geen moeilijke woorden, voor ons gelden maar drie kernwaarden: EERLIJK, PUUR en SIMPEL. Waarom? Hierom.
EERLIJK: Eerlijkheid duurt het langst
PUUR: Wat je ziet is wat je krijgt
SIMPEL: Minder is meer
2. Wie zijn wij en hoe kun je ons bereiken
Hoi, wij zijn OnsGemak en verkopen diensten en producten. Op www.onsgemak.nl vind je de actuele gegevens.
Je kan ons bellen op 0616618209, mailen via hoi@onsgemak.nl, schrijven naar Lylantse Plein 1, 2908 LH in Capelle aan den IJssel. Ook leuk als je van nummers houdt, ons KVK-nummer is 68655029 en ons BTW-nummer is NL857537957B01.
3. Toepasselijkheid
Deze voorwaarden zijn van toepassing zodra je zaken met ons doet en gelden sowieso voor al onze verkopen van diensten en producten.
Wil jij afwijken van deze voorwaarden dan doen wij dit in overleg met onze gezamenlijke schriftelijke goedkeuring.
4. Prijzen, betalingen en bezorging
De prijzen en betalingen voor onze diensten spreken wij in overleg af dit zal ook worden opgenomen in de offerten en de facturen.
Voor producten vind je de prijzen in de shop die op dat moment gelden, ook vind je daar informatie over de bezorging zoals die op dat moment wordt aangeboden door ons.
5. Herroepingsrecht, bedenktijd, retourneren en contractduur
Zakendoen met ons als consument geeft je het recht om de producten binnen 14 dagen na ontvangst naar ons te retourneren. Houd er wel rekening mee dat de producten niet geopend mogen worden, hiermee komt namelijk je herroepingsrecht en 14 dagen bedenktijd te vervallen. Onze producten kunnen we namelijk niet meer verkopen als jij ze hebt geopend, dit heeft te maken met hygiëne. Deze voorwaarden gelden niet voor bedrijven.
Als je iets wilt retourneren stuur dan een e-mail naar rachel@onsgemak.nl met jouw ordernummer en producten die je terug wilt sturen. De kosten van het terugsturen zijn voor jouw eigen rekening.
Alle contracten die worden afgesloten door consumenten en bedrijven zijn voor onbepaalde tijd. Deze contracten kunnen iedere maand tegen het einde van een maand worden opgezegd. Opzeggen kan heel eenvoudig, stuur een e-mail naar hoi@onsgemak.nl.
Bij opgezegde contracten zullen er kosten doorberekend worden voor de werkzaamheden met betrekking tot het afsluiten en het openhouden van de systemen. Reeds betaalde perioden worden niet terugbetaald.
Ook kan OnsGemak ervoor kiezen om niet doorbelaste uren alsnog door te belasten, waarbij er een algemeen uurtarief geldt van €100,00 exclusief de btw.
6. Klachten en geschillen
Heb je een klacht laat het ons dan weten, dan komen we er samen wel uit. Als we er samen toch niet uitkomen, geldt alleen voor consumenten, kan je terecht bij deze Europese
Commissie: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main
7. Aansprakelijkheid en overmacht
Alleen als je opzet of grove schuld kan aantonen heb je een mogelijkheid om ons voor de directe schade aansprakelijk te stellen. Hier geldt een maximaal bedrag die nooit hoger is dan de factuurwaarde. Een aantal voorbeelden van indirecte schade: vorderingen van derden, gederfde winst, verlies van goodwill en schade door bedrijfsstagnatie.
We doen wat we beloven en zijn altijd eerlijk tegen je, maar ook in geval van overmacht (bijvoorbeeld ziekte) kan je geen claim bij ons neerleggen.
8. En dan nog dit
Ja het klopt inderdaad, je hebt echt niks gemist of over het hoofd gezien, onze algemene voorwaarden lekker kort en duidelijk.
Hoe wij erin staan, al onze relaties op basis van wederzijds respect en dat herken je terug in onze kernwaarden: EERLIJK, PUUR en SIMPEL. Wij zijn blij en trots met jou als klant, dit moet natuurlijk ook wederzijds zijn anders is er geen basis voor onze relatie. Dit is niet zomaar één of andere marketingleuze, dit is onze werkelijkheid, hoe wij behandeld willen worden en wij anderen behandelen.
Misschien is het een open deur, maar voor de zekerheid zetten we het nog even zwart op wit. Op alles van OnsGemak en gebruikte handelsnamen, diensten en producten is alleen het Nederlands recht van toepassing.
We hopen niet dat het gebeurt, maar mocht er toch een geschil ontstaan dan zal deze worden voorgelegd aan een rechter. Niet zomaar een rechter, maar de bevoegde rechter van de plaats waar OnsGemak is gevestigd. Is er sprake van een dwingende wetsbepaling waardoor er een andere rechter aangewezen wordt, dan wordt die aangewezen rechter voorgelegd.
Dit zijn ze dan. Onze algemene voorwaarden. Als de voorwaarden veranderen houden wij jou natuurlijk op de hoogte.